2.5 Vloggen

 

Duur: afhankelijk van het wel of niet delen van de vlogs in de groep

 

Werkwijze:

Maak samen met de leerlingen een vlog of geef opdracht dat in kleine groepjes te doen.

 

Maak er als leerkracht ook één zodat u zichzelf ook kwetsbaar opstelt.

 

Opdracht voor de leerlingen: Kies één van onderstaande titels en maak een vlog van 1 - 3 minuten waarin je jouw kijk hierop duidelijk maakt.

Gebruik je eigen creativiteit.

Laat jezelf zien en wees trots op jezelf!


#proudtobeme

trots op mijzelf omdat..


#beproudtobeyou

wees trots op jezelf omdat..


#proudtobeus

trots op wie wij samen zijn als groep omdat..


#proudtobeafriend

trots op onze vriendschap omdat..


#proudtoknowyou

trots dat ik je heb leren kennen omdat..


#proudtobeyourfriend

trots dat ik je vriend ben omdat..


Vraag welke leerlingen hun vlog in de groep willen laten zien.

Bespreek de vragen voor de nabespreking per vlog.

Laat maximaal 2 vlogs per keer zien.

 

Na de gebruikte werkvorm is het goed om in de klas nog na te bespreken.

Hieronder enkele voorbeelden van vragen die gebruikt kunnen worden:

1. Hoe was het om een vlog te maken en jezelf zo te laten zien?
2. Wat vond je makkelijk? Wat vond je moeilijk?
3. Kon je jezelf zijn? Heb je je anders voor gedaan dan dat je bent? Waarom?
4. Waar heb je op gelet tijdens het maken van de vlog? (tekst, uiterlijk, omgeving etc)
5. Hoe vind je het om jezelf terug te zien?
6. Welke boodschap wil jij iedereen meegeven in (of na het zien van) je vlog?

 


Maak jouw eigen website met JouwWeb